2019. júl 22.

Alvázszám felépítése

írta: apriliars
Alvázszám felépítése

Alvázszám alapján elég sok mindent megtudhatunk a járművekről. Konkrétan, hogy hol gyártották, mikor és milyen fojtásokkal (gyárilag)

honda_nsr_125f_1988.jpg

Nézzük, hogyan is épül fel az alvazszámunk :)

1-3 karakter: WMI kód. Gyártó kódja. ZDC => Honda Italy (Tudom, lehet, hogy most ezt olvasva páran a szívükhöz kapnak, de igen. A macskalámpás NSR-ek csak félig japánok. Az összeszerelés és az alkatrészek egyrésze (kisebb része) olaszoknál történt. Tehát azért ez egy kicsit olasz paripa is ;) )
4-9 karakter: Jármú típus => JC22 az eleje. Ez jelöli hogy macskalámpás kivitelű NSR 125-ről beszélünk. A 8.-ik karakter pedig, hogy milyen fojtás van benne. Ezekből a következők vannak
A -> Olasz piacra szánt fojtott változat. Kipufogó tartalmaz fojtást, a szívó membrán után van egy kis fém lap amely leszűkíti a beszívott levegő útját.
B (vagy van ahol 8-asnak szerepel) => Francia és német piacra szánt fojtott változat. Hasonló mint az "A" csak itt az elektronikai (CDI) is fojtott.
C => Brit és ír piacra szánt fojtott változat. Megegyezik az "A" -val.
D => Olasz piacra szánt fojtatlan
E => Svájcba szánt fojtott. Hasonló mint a "B" csak itt a power szelep motorja is blokkolt (Tehát nem nyit ki)
10 karakter: Évszám. Ezt viszont nem mindig adták meg. Akkor itt 0 szerepel.

Atessa-i Honda gyár

11 karakter: Gyártó üzem kódja. Olaszoknál csak Atessa-ban volt. Elvben ez egy "F" karakter. (A lenti képen a gyár látható)
12-17 karakter: Sorszám

 

Szólj hozzá

honda adatok alvázszám nsr honda nsr